רמיסת קדושת השבת, דרעי: זלזול בחוק וחוסר אמת

    איתי גדסי No Comments on רמיסת קדושת השבת, דרעי: זלזול בחוק וחוסר אמת

    הוראתו של שר הפנים אריה דרעי כי אין לפתוח עסקים שלא נצרכים באמת, הובילה את יאיר לפיד ואבי גבאי למתקפה פופוליסטית ומרושעת כנגד שמירת השבת במדינת היהודים.דרעי לא נשאר חייב והגיב לראש עיריית מודיעין שלא אמר את האמת

    צילום: פלאש 90
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתקיפים את השבת: לאחר ששר הפנים אריה דרעי, הודיע כי לא ייתן לעיר מודיעין לפתוח עסקים באופן גורף, לאחר שלא הייתה נחיצות מיוחדץ בפתיחת אותם עסקים כפי שהוצגו למשרד. הדבר כצפוי עורר את זעמם של אלו שחיפשו כותרות כחלק מקמפיין ה'החלנה' המתקיים בתקופה האחרונה.

    יו"ר הרשיות המקומיות וראש עיריית מודיעין חיים ביבאס, היה הראשון לתקוף והאשים את דרעי כי הוא 'מתעסק בפוליטיקת בחירות' ולכן מונע פתיחת עסקים בעירו, אחריו קפץ יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וכמובן אבי גבאי יו"ר המחנ"צ שהלינו כי מתערבים לחילונים בחיים ולא נותנים להם לחיות כמו שהם מעוניינים.

    רק דבר אחד שכחו שמדובר בחוק מדינה הבא לכבד את העובדים הזקוקים למנוחה ומעוניינים לשבות ביום השבת ולא לפתוח את עסקיהם תוך רמיסת קדושת השבת.

    מלשכתו של שר הפנים נמסר בתגובה: לצערנו הרב ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס, בחר כחלק מקמפיין הבחירות המקומיות שלו בהתנהלות חסרת אחריות, לא רצינית, פופוליסטית ורצופה בשקרים והכל מטעמים פוליטיים זולים.

    להלן העובדות: הצעת חוק העזר כפי שהועברה על עיריית מודיעין מכבים רעות לאישור שר הפנים נעשתה באופן חובבני ולא מקצועי. הבקשה כלל לא התייחסה לנתונים לבחינת התנאי בדבר סיפוק צרכים חיוניים, כפי שקובע החוק.

    הצעת חוק העזר, מבקשת לאפשר את פתיחת חנויות, וכן מרכולים וקיוסקים באזורי המלאכה והתעסוקה בלא שנקבעה כל מכסה על פתיחתם. יתרה מכך: על פי הצעת חוק העזר שביקשה לאשר עיריית מודיעין מכבים רעות בראשות ביבס- פתיחת חנויות בשבת ללא כל מגבלה: מדובר בכל סוגי חנויות למסחר ולא רק מרכולים. מחנויות בגדים, נעליים ותכשיטים ועד בחנויות למוצרי חשמל, ריהוט ועוד.

    על פי הצעת החוק, יתאפשר לפתחן בימי המנוחה, בלי שנקבעה כל מגבלה על היקף בתי העסק או כל מדד אחר, חוץ ממיקומן של החנויות באזורי המלאכה והתעסוקה. נתונים אלו מצביעים על אי ביצוע העבודה הנדרשת והמתחייבת על פי החוק, שאמורה להסביר האם מדובר בפתיחת עסקים בשבת הנדרשים להפעלת צרכים חיוניים, אם בכלל.

    תהליכים אלו מלמדים על חוסר מקצועיות ועל זלזול בהוראות החוק. הטענה כי מדובר בניסיון לקושש קולות היא הפוכה ומר ביבס הוא בבחינת הפוסל במומו פוסל.

    אפילו עיריית תל אביב, בירת החילוניות של ישראל, ביקשה לפתוח מרכולים בלבד בשבת בעוד חיים ביבס, ראש עיר חדשה יחסית, רוצה לפתוח חנויות בשבת בכל ענפי המסחר, לרמוס לחלוטין את העובדים ולהפוך מאות אנשים לפועלים שעובדים 7 ימים בשבוע, ללא שום יום מנוחה.

    מר ביבס פירסם כאמור הודעה פופוליסטית, לא רצינית, רצופת אי דיוקים, המתעלמת מהחוק והאמת. חבל.



    0 תגובות